7 zlatnih savjeta za borbu protiv hemoroida

  1. PRIPAZITE NA PREHRANU

    U prehranu bi trebalo uvesti namirnice bogate vlaknastim tvarima (kruh i tjestenina od cjelovitih žitarica, muesli…), voće i povrće, probiotike (najčešće dolaze u jogurtima), bjelančevine iz ribe i bijelog mesa, a ograničiti unos soli i začina (posebno pripaziti na ljuto!) te neumjereno uživanje alkoholnih pića. Tako ćete prirodno regulirati tvrdoću i redovitost stolice te smanjiti pritisak na analnoj regiji. Osim toga, unosom dovoljnih količina bjelančevina očvrsnut ćete stijenke krvnih žila vezane uz hemoroide. Važno je i ne preskakati obroke, držeći se pravila tri velika i dva mala obroka dnevno.

  2. PIJTE DOVOLJNO VODE

    Voda čini 60% ljudskog organizma. Navedena brojka uvijek zadivi, zar ne? Vodu unosimo hranom i pićem, a gubimo mokrenjem, disanjem i znojenjem. Podatak o sadržaju vode u ljudskom organizmu čini posve logičnom preporuku da bismo je dnevno trebali popiti u količini od najmanje dvije litre. Važna je kako bismo pravilno probavljali hranu te bi bilo dobro da uz svaki vaš tanjur hrane ide i čaša vode.

  3. KREĆITE SE

    Kretanjem i vježbanjem pokrećete cirkulaciju, a time pozitivno utječete na brzinu probave. Ako nemate mogućnosti za vježbanje u fitness centrima ili vas druge zdravstvene tegobe ograničavaju u izvođenju određene vrste tjelovježbe, pokušajte naći nešto što je za vas izvedivo – žustra šetnja do posla, izbjegavanje dizala, plivanje na odmoru…

  4. REGULIRAJTE TJELESNU MASU

    Svi prije navedeni savjeti pridonijet će regulaciji tjelesne mase. Izbjegavajte drastične redukcijske dijete egzotičnih naziva koje najčešće donose samo opterećenje pripremom neukusnih, jednoličnih i nepotpunih obroka, gladovanje i želju za hranom koju ćemo moći opet jesti nakon što napokon ‘odradimo’ dijetu. Logično je da ćemo tako vrlo brzo vratiti izgubljene kilograme i da organizam više pati nego u slučaju da niste ništa poduzeli. Zadajte si dugoročne, umjerene ciljeve te postupno smanjujte određene, manje poželjne namirnice. Ne postoji namirnica koju posve trebate izbaciti, neke samo treba unositi u vrlo malim količinama. Pokušajte naučiti zbrajati kalorije kada sastavljate obroke, ne izostavivši pritom namirnice za koje mislite da zapravo i nisu hrana. Jeste li svjesni da čaša soka ima više kalorija od reda čokolade?

    Najčešće prisutna trbušna debljina pritišće i završni dio probavnog trakta – analnu regiju na kojoj su smješteni i hemoroidi.

  5. IZBJEGAVAJTE SNAŽNE LAKSATIVE

    Upotreba snažnih laksativa uzrokovat će naglo pražnjenje crijeva, koje često prate i grčevi. Takva stolica varira od vrlo tvrde do tekuće, a obje su loše ako patite od hemoroida. Budite vrlo oprezni u primjeni prirodnih laksativa – sve što je prirodno nije i blago. Preparati na bazi biljaka sene i krkavine imaju vrlo snažno djelovanje, iako se često naglašava baš njihova prirodnost.

  6. PRIPAZITE NA HIGIJENU ANALNE REGIJE

    Vrućina nije dobra za hemoroide te nastojte izbjegavati vruću vodu, dugotrajne kupke i saune. Analnu regiju perite mlakom vodom koristeći blaga sredstva za pranje. Nakon pražnjenja crijeva možete koristiti i blage vlažne maramice.

  7. REDOVITO KORISTITE KREMU ZA ANALNU REGIJU

    Nakon svakog pranja i pražnjenja crijeva poželjno je nanijeti kremu koja će svojim djelovanjem pridonijeti smanjenju iritacije i neugode koja prati hemoroide. Krema Axol čini upravo to.

 

Za vise informacija o kremi kliknite na rubriku AXOL!